У православному катехізисі дається таке визначення цього Таїнства: «Покаяние есть Таинство, в котором исповедующий грехи свои, при видимом изъявлении прощения от священника, невидимо разрешается от грехов Самим Иисусом Христом.»
Це Таїнство називають другим Хрещенням. У сучасній Церкві воно, як правило, передує Таїнства Причастя Тіла і Крові Господа нашого Ісуса Христа, оскільки готує душі каючихся до участі в цій Великої Трапезі. Плодом покаяння є примирення з Богом і людьми, духовна радість , яка відкрилася людині від причетності до життя Божого.
Прощення гріхів подається людині через молитву і священнодійство священика, якому від Бога в Таїнстві Священства дана благодать прощати на землі гріхи. Покаявшийся грішник отримує в Таїнстві виправдання і освячення, а висповіданий гріх повністю стирається з життя людини і перестає руйнувати його душу. Видима сторона Таїнства Покаяння полягає в сповіданні гріхів, які приносить людина, що кається до Бога в присутностіі священика, і в прощенні гріхів, що здійснюється Богом через священнослужителя.
Це відбувається наступним чином:
1. Священик читає попередні молитви з чинопослідування Таїнства Покаяння, спонукаючи сповідників до щиросердого каяття.
2. Розкаюваний, стоячи перед хрестом і Євангелієм, що лежать на аналої, як перед Самим Господом, усно сповідує всі свої гріхи, нічого не приховуючи і не виправдовуючись.
3. Священик, прийнявши цю сповідь, покриває голову людини, що кається, єпитрахиллю і читає дозвільну молитву, через яку ім’ям Ісуса Христа дозволяє звільнитися тму, що кається, від всіх тих гріхів, в яких він висповідався. Невидима Дія благодаті Божої полягає в тому, що той, хто кається, при видимому свідоцтві прощення від священика, невидимо дозволяє звільнитися від гріхів Самим Ісусом Христом. В результаті цього сповідник примиряється з Богом, Церквою і власним сумлінням і звільняється від покарань за висповідані гріхи в вічності.
Покаяння — це не просто словесне сповідання гріхів перед священиком. Це духовне діяння того.що кається, спрямоване на отримання Божественного прощення, що знищує гріх і його наслідки. Це можливо за умови, що сповідник
— свідомий в своїх гріхах;
— засуджує себе в них;
— твердо має намір виправити своє життя;
— має безсумнівну надію на милосердя Христа.
— зненавидіти колишні гріхи.
Гріхи, висповідані повторювати на сповіді не слід, бо вони, як вчить Свята Церква, вже прощені, але якщо ми їх знову повторювали, то знову в них потрібно каятися. Каятися треба і в тих гріхах, які були забуті, але тепер згадалися.
Адрес
Украина, г. Киев,
03150, ул. Лабораторная, 15а
Настоятель, протоиерей
Александр Олифер:
Тел: (098) 440-72-49